Ekonomi

Mobilite sağlayıcısı Hödlmayr'da başarının formülü, ülke çapında satış, bayi yapısı ve insan gücü

Otomotiv sektörü son dönemde ciddi çalkantılardan geçiyor. İster yeni teknolojiler, ister sürdürülebilirlik alanında yükselen talepler ya da değişen mobilite alışkanlıkları olsun, çerçeve koşulları çok kısa bir süre içinde tüm sektör oyuncuları için büyük ölçüde değişti. Araç lojistiği uzmanı Hödlmayr ise zamanında aldığı stratejik kararlar ile dönemin getirdiği zorluklara karşı uzman hizmetler sunmaya devam ediyor.

 

Grup genelinde 16 ülkede elektrikle çalışan binlerce otomobilin taşımasından sorumlu  olan araç lojistiği şirketi Hödlmayr Lojistik Türkiye Genel Müdürü Hande Çarıkcı, aldıkları stratejik kararlar hakkında şunları söyledi, “Uluslararası işlere odaklanarak hem Avrupa’da hem de Kafkasya bölgesinde müşteri portföyümüzü genişletme stratejimiz son yıllarda kendini kanıtlamış oldu. Elektrikli mobilite alanındaki uluslararası büyüme de bize gelecek için güven veriyor.” 

 

Elektirkli arabaların taşımacılık lojistiğine yeni zorluklar getirdiğini ve daha güçlü kamyon kasaları gibi araçlar için sürekli yatırımlar yapma gerekliliğinin doğuduğunu da sözlerine ekleyen Çarıkcı,  “Hödlmayr olarak, dağınık altyapı ağından faydalanmak için halihazırda çeşitli yerlerde kendi e-şarj istasyonlarını kururak ve elektrik üreterek müşteriler için gerçek bir katma değer yaratıyoruz” diye konuştu. 

 

Sektörde zorlaşan süreçler Hödlmayr’a fırsatlar sunuyor

Hödlmayr CEO’su Andreas Sundl ise, “Avrupa’daki otomotiv pazarı uzun bir süredir durağandı. Şimdi ise muazzam bir dinamizm var ve elbette biz de bununla başa çıkmak zorundayız. Hödlmayr’ın en önemli önceliği, yenilikçi ve çok modlu lojistik çözümleri ve hizmetleriyle müşterileri ikna etmeye devam etmektir” dedi. 

 

Sundl sözlerini şöyle sürdürdü, “Görevimiz birçok açıdan çok daha karmaşık hale geldi. Bu zorlu bir durum, ancak Hödlmayr gibi bu segmentte çok fazla deneyime sahip bir şirket için aynı zamanda daha başarılı bir gelişim için mükemmel fırsatlar sunuyor.”

 

Ülke çapında dağıtım veya bayi yapısı

Asya veya Amerika pazarlarındaki yeni otomobil üreticilerinin neredeyse hiçbirinin Avrupa’da herhangi  bir ülkede dağıtım veya bayi yapısına sahip olmadığını belirten Sundl, “Araçlar Avrupa’ya gemi ile teslim ediliyor, dolayısıyla bize kısıtlı bir taşıma modu ile geliyor. Biz, daha sonra onları yola elverişli hale getiriyor, destek sistemlerini Avrupa ölçü birimlerine dönüştürüyoruz ve aracı gerekli sıvılarla dolduruyoruz” diye konuştu.

 

Yükseltilmiş iş profili, güvenli işyeri

Araçların genellikle küçük kamyonlarla doğrudan son müşteriye teslim edildiğini de hatırlatan Sundl, “Bu süreçte çalışan sürücüler kendileri için tamamen yeni olan bir role giriyorlar. Müşterilerimizin satış ortakları haline geliyor ve son müşterilerde araç sunumunu ve eğitimini üstleniyorlar. Böylece lojistik, başarı için kritik bir faktör haline geliyor” dedi.

 

Hödlmayr Lojistik Genel Müdürü Hande Çarıkcı da son olarak şunları söyledi, “Sürücülerimiz için bu yeni görev, bir kamyon sürücüsünün normal iş tanımından önemli ölçüde farklı. Hödlmayr’ın özel eğitim ve işe alma önlemleri ile bunu çözüyoruz. Sürekli büyüyen, uluslararası faaliyet gösteren bir aile şirketi olarak, çalışanlarımıza sürekli değişimin yaşandığı bir dönemde acilen ihtiyaç duyulan istikrarlı temeli sunuyoruz. ‘Güvenilirlik’ faktörü hiçbir zaman bugün olduğu kadar önemli olmamıştı.”

 

Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu

deneme bonusu veren siteler deneme bonusu veren siteler deneme bonusu veren siteler